Ahad, 6 Mac 2011

#4

Awek print screen.

Ini bukan sinikal nak tuju kepada sesiapa seperti istilah pelacur blogger bagai.

Ini cerita benar (???)

 

Aku punya seorang kawan. Pernah menjadi gadis rempuh (crush) aku. Peh, terjujur pula. Tapi kata pernah di situ menunjukkan sekarang rasa itu sudah tiada.

Well, dia comel, dan itu major faktor kenapa aku ter-rempuh dia. Dan aku pula mempunyai skil memecahkan ais tahap tertinggi, menjadikan langkah-langkah berkenalan itu semudah memetik jari, walaupun aku tak reti memetik jari sebab setiap kali aku petik jari, tiada bunyi.

Mengorat itu ada dalam darah aku, nuff said. Kekadang tanpa perasan aku menjadikan perempuan TER-suka dekat aku, dan ini bukan sekali, tapi 2, 3, 4, 5 dan entah berapa kali. Apa lagi penjelasan terbaik, selain daripada aku ini umpama sebiji magnet wanita? Heh.

Kembali kepada gadis itu. Panggil saja Nana (bukan nama sebenar, tapi memang panggilan sebenar).

Dia dengan aku, kalau dah akrab, memang akan akrab gila babi. Teramat lah sangat sampai segala benda akan dikongsi bersama. Dia jugak pernah masuk ke bilik aku, sebanyak 2 kali kalau tak silap. Dan di situ kami kongsi banyak perkara, bersama.

Heh, dah mula stim-lah tu?

Bodoh. Aku masih dara (atau teruna?), lah. Dia datang rumah aku ketika siang hari, mak aku pun ada di rumah, kau mahu aku buat apa? Gila nak bersenggama masa macam tu.

Bersenggama luar nikah itu kan haroooom, BTW? Kau tak ingat dosa pahala?

Sambung lagi, walaupun ketika akrab kami ni umpama kawan baik, tapi dia ada satu sikap yang aneh, dan mungkin agak celaka bagi sesetengah orang.

Tapi disebabkan sikap dia itu dilakukan dekat aku, maka aku yang suci lagi berhati murni dan mulia tak reti nak marah orang ni pun takdelah simpan dendam. Aku bersangka baik, mungkin dia memang ada masalah mental menyebabkan dia tak tahu bagaimana tatacara berkawan yang betul.

Bagi contoh la, kau rasa patut ke bila kau dah ter-akrab dengan seseorang, tetibe kau nak mendiamkan diri seribu bahasa bila dicari? Di talipon kau tak angkat, di SMS kau tak reply, meninggalkan aku bengong sejuta lemon bahasa. Woi, baru semalam kau orang bermesra-mesra-an (dalam konteks kawan lah, jangan nak stim, dasar ejak pramatang), tetiba masuk hari baru kau hilang.

Kalau nak pergi dan taknak berhubungan sudah sekalipun, jangan lah dengan cara yang babi sangat. At least bagi lah SMS sepatah,

“Hai awok yg comel dan hensem tapi bunchet, saya akan mula bizi dan lepas ni saya takkan layan awok lagi sebab saya bizi dan awok tak penting dah dalam hidup saya. Ya, tak penting, nanti ada hal saya cari awok lagi.”

Ya, aku tak kesah kau mesej sekeping, walaupun berbahasa sebabi ini, atau lebih babi daripada ini, daripada kau membisu mebuat diri bingung.

Kau tahu, perbuatan membisu meninggalkan ruang vakum yang kosong, dan bila kosong, akan datanglah rasa-rasa busuk yang entah dari mana menunjal.

Otak yang kosong, akan berusaha memenuhi kekosongan yang ditinggalkan, itu sifat otak.

Ketika bingung tanpa jawapan, maka otak akan melahirkan hipotesis-hipotesis sendiri untuk memuaskan rasa inkuiri yang membuak-buak.

“Aku tak hensem kah?”

“Aku busukkah?”

“Dia tiada kredit kah?”

“Dia dah mati kah?”

“Dia kena rogol kah?”

Dan pemutaran pemikiran tanpa rela di luar kawal ini membuatkan tubuh badan rasa tak senang. Kau tahu? Kau pernah rasa?

Bahasa bombastik-nya, “jiwa kacau'” atau “serabot” atau “gundah gulana”, apa lagi?

Moral, kalau nak blah, lain kali cakap, biarlah dengan kata yang babi sekalipun, daripada kau biarkan aku membabi sendirian hilang punca.

 

Kembali kepada perenggan pertama. Kenapa gadis print screen?

Kau ingat cerita dia pernah datang lepak rumah aku dan kami bersenggama bermesra? Dia datang rumah aku sebab nak buat assignment dia sebenarnya, sebab masa tu aku baru pakai internet kat rumah. (Maka jelas lah sekarang bahawa aku bukannya lelaki magnet , bukan?)

Dan antara kenangan yang berkekalan semasa dia datang ke rumah aku buat assignment selama 2 hari itu adalah,

 

aku .

 

telah .

 

mengajar .

 

dia .

 

satu .

 

skil .

 

yang .

 

berguna .

 

untuk .

 

dia .

 

sehingga .

 

kini .

 

iaitu . . . . . . . .

 

 

 

 

 

 

 

 

CARA-CARA NAK PRINT-SCREEN!

Yeah!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er, kau pun tak tahu apa itu print screen?

 

Pedulikan.

 

TAPI, disebabkan dia seorang gadis yang sedikit *&%$^&*# maka sampai hari ini dia tak reti macam mana nak print screen.

MAKANYA, setiap kali dia nak print screen, dia akan call aku dan bertanya-kan bagaimana.

Bukan sekali dua, tapi dah 3. Semalam dia tipon lagi, semata-mata untuk bertanyakan itu.

 

Heh.

 

So, sekarang kalau aku nampak namanya terpampang pada skrin talipon yang berdering kerana panggilan masuk, aku tahulah apa dia mahu.

 

Kau comel , Nana. Comel. Kikikiki.